Reklama

Informacja o studiach w Instytucie Teologicznym i Punkcie Konsultacyjnym Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łodzi

Niedziela łódzka 26/2004

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

W Łodzi istnieje możliwość odbywania studiów teologicznych w Instytucie Teologicznym i Punkcie Konsultacyjnym UKSW. Absolwenci obydwu ośrodków uzyskują dyplomy Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie na mocy umowy podpisanej z tą uczelnią.
Specyfiką studiów w Instytucie Teologicznym jest ich dwuetapowy charakter. Pierwsze trzy lata studiów kończą się uzyskaniem tytułu licencjata zawodowego z teologii z uprawnieniami pedagogicznymi. Dyplom ten uprawnia do starania się o podjęcie pracy w charakterze katechety w szkołach podstawowych. Absolwenci studiów licencjackich mają możliwość kontynuowania nauki w Instytucie Teologicznym i uzyskania tytułu magistra teologii. W Instytucie prowadzone są także dwuletnie studia podyplomowe w zakresie teologii praktycznej, w trakcie których można studiować zwłaszcza pedagogikę specjalną oraz przygotowanie do życia w rodzinie.
Studia w zakresie teologii ogólnej w Punkcie Konsultacyjnym UKSW trwają również sześć lat. Nie dają one jednak możliwości nauczania religii w szkołach, ponieważ nie zapewniają zdobycia wymaganych uprawnień pedagogicznych. Studia w tym ośrodku naukowym przeznaczone są zatem dla tych, którzy już takie uprawnienia wcześniej zdobyli lub pragną podnieść swoje dotychczasowe kwalifikacje. Wymiar godzin zajęć dydaktycznych jest tutaj znacząco mniejszy niż w Instytucie Teologicznym. Studia kończą się uzyskaniem stopnia magistra teologii. W Punkcie Konsultacyjnym prowadzone są również czteroletnie studia doktoranckie dla duchownych i świeckich, którzy posiadają już tytuł magistra teologii.
Studia teologiczne w obydwu ośrodkach przebiegają w systemie zaocznym. Warunkiem przyjęcia jest zdanie egzaminu wstępnego, który będzie przeprowadzony razem dla obydwu ośrodków. Odbędzie się on w siedzibie Instytutu Teologicznego w Łodzi, ul. Retkińska 127 przy parafii Najświętszego Serca Jezusowego (kościół dolny). Egzamin pisemny z wiadomości religijnych będzie przeprowadzony 24 września br. o godz. 15.00. Egzamin ustny z wiedzy religijnej z zakresu szkoły średniej odbędzie się 25 września br. od godz. 9.00. (Z egzaminu wstępnego mogą być zwolnione osoby, które ukończyły studia magisterskie z innej dziedziny).
Następujące dokumenty należy składać w sekretariacie tego ośrodka naukowego, w którym zamierza się podjąć studia:
1. Podanie - kwestionariusz (druk do nabycia w sekretariacie).
2. Świadectwo dojrzałości (oryginał i kopia).
3. Opinia księdza proboszcza z parafii (osoby zakonne - pozwolenie wyższych przełożonych).
4. Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów (z dopiskiem o przydatności do wykonywania zawodu nauczycielskiego).
5. Cztery zdjęcia legitymacyjne.
6. Kserokopię dowodu osobistego (1 i 2 strona).
7. Mężczyźni: kserokopię książeczki wojskowej (1 i 2 strona).
8. Dokonanie opłaty rekrutacyjnej (przed przystąpieniem do egzaminu).
Wszystkich pragnących pogłębić swoją religijną wiedzę i włączyć się we wspólnotę poszukujących jej serdecznie zapraszamy do podjęcia studiów.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2004-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Najważniejsza świątynia świata

2025-11-04 13:44

Niedziela Ogólnopolska 45/2025, str. 20

[ TEMATY ]

homilia

Liturgia Tygodnia

Rembrandt – Wypędzenie przekupniów z świątyń

Nie zawsze zdenerwowanie, złość czy furia są moralnie karygodne. Raczej nie lubimy być pod wpływem nieprzyjemnych emocji. Delektowanie się spokojem jest dalece bardziej miłe. Tęsknimy za błogostanem, który młodzi określają słowem: chillout.

Nie zawsze zdenerwowanie, złość czy furia są moralnie karygodne. Raczej nie lubimy być pod wpływem nieprzyjemnych emocji. Delektowanie się spokojem jest dalece bardziej miłe. Tęsknimy za błogostanem, który młodzi określają słowem: chillout. W czasach napiętych terminarzy czy nadużywania social mediów, które trzymają nas w napięciu, a potem pozostawiają w stanie zbliżonym do stuporu lub depresji, to normalne. Bardzo potrzebujemy „świętego spokoju”. Nie zawsze jednak jest on ideałem ewangelicznym. Jeśli chcę zachować dobrostan, nie mogę odwracać głowy od ludzkiej krzywdy, która dzieje się na moich oczach. Nie wolno mi nie reagować, nawet wzburzeniem, gdy trzeba kogoś ostrzec przed niebezpieczeństwem, obronić przed agresorem czy zaangażować się w schwytanie złoczyńcy. Nie mogę wtedy powiedzieć: „to nie moja sprawa”, „od tego są inni”albo „co mnie to obchodzi”. To tchórzostwo. Tak rozumiany „święty spokój” jest nieprawością albo tolerancją zła. Jak mógłbym przymykać oko, gdyby ktoś popychał bliźniego na drogę upadku. Czy jest godziwe nieodezwanie się przy stole – dla zachowania pozytywnych wibracji – kiedy trzeba bronić ludzkiej i Bożej prawdy? Czy milczenie w sytuacji kpiny z dobra, altruizmu czy świętości jest godne chrześcijanina? Czy kumplowskie poklepywanie po ramieniu w imię „przyjaźni”, kiedy trzeba koledze zwrócić uwagę, upomnieć go lub nawet nim wstrząsnąć, uznamy za cnotę? Nawet kłótnia może być święta! Wszak istnieje święte wzburzenie. Jan Paweł II krzyczał do nas wniebogłosy, upominając się o świętość małżeństwa i rodziny oraz o ewangeliczne wychowanie potomstwa. Współczesna tresura, nakazująca tolerancję wszystkiego, wymaga sprzeciwu, czasem nawet konieczności narażenia się grupom uważającym się za wyrocznię. Jezus powiedział: „Przyszedłem ogień rzucić na ziemię (Łk 12, 49). To też Ewangelia. Myślę, że zdrowej niezgody na niecne postępki, zwłaszcza te wykonywane pod płaszczykiem „zbożnych” czynności czy „szczytnych celów”, uczy nas dzisiaj Mistrz z Nazaretu. Primum: zauważyć ten proces czający się we mnie. Secundum: być krytycznym wobec świata. W dzisiejszej Ewangelii Zbawiciel jest naprawdę zdenerwowany, widząc, co zrobiono z domem Jego Ojca. Nie używa gładkich słów i dyplomatycznych gestów. Zagrożona jest bowiem wielka wartość. Najważniejsza świątynia świata miała za cel ukazanie Oblicza Boga prawdziwego i przygotowanie do objawiania jeszcze wspanialszej świątyni, dosłownej obecności Boga wśród ludzi – Syna Bożego. Na skutek ludzkich kalkulacji stała się ona niemal jaskinią zbójców, po łacinie: spelunca latronum. Dlatego reakcja Syna Bożego musiała być aż tak radykalna. Jezusowy gest mówi: w tym miejscu absolutnie nie o to chodzi! „Świątynia to miejsce składania ofiar miłych Bogu. Pan Jezus złożył swojemu Przedwiecznemu Ojcu ofiarę miłości z samego siebie. Ta Jego miłość, w której wytrwał nawet w godzinie największej udręki, ogarnia nas wszystkich, poprzez kolejne pokolenia i każdego poszczególnie, kto się do Niego przybliża” (o. Jacek Salij). O to chodzi w autentycznym kulcie świątynnym.
CZYTAJ DALEJ

Spotkanie przy Słowie – Ekumeniczna Szkoła Biblijna w Łodzi

2025-11-09 09:43

[ TEMATY ]

archidiecezja łódzka

ks. Paweł Kłys

Ekumeniczna Szkoła Biblijna w Łodzi

Ekumeniczna Szkoła Biblijna w Łodzi

W Wyższym Seminarium Duchownym w Łodzi odbył się kolejny zjazd Ekumenicznej Szkoły Biblijnej. Wykłady wygłosili kard. Grzegorz Ryś, prof. Kalina Wojciechowska oraz ks. Artur Aleksiejuk.

Modlitwę rozpoczynającą dzisiejsze wykłady poprowadził Pastor Leszek Wakuła z Kościoła Chrześcijan Baptystów w Łodzi.
CZYTAJ DALEJ

Spotkanie przy Słowie – Ekumeniczna Szkoła Biblijna w Łodzi

2025-11-09 09:43

[ TEMATY ]

archidiecezja łódzka

ks. Paweł Kłys

Ekumeniczna Szkoła Biblijna w Łodzi

Ekumeniczna Szkoła Biblijna w Łodzi

W Wyższym Seminarium Duchownym w Łodzi odbył się kolejny zjazd Ekumenicznej Szkoły Biblijnej. Wykłady wygłosili kard. Grzegorz Ryś, prof. Kalina Wojciechowska oraz ks. Artur Aleksiejuk.

Modlitwę rozpoczynającą dzisiejsze wykłady poprowadził Pastor Leszek Wakuła z Kościoła Chrześcijan Baptystów w Łodzi.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję